Sluiten
Het product is toegevoegd aan uw winkelmandje

Mijn Motoren

Sluiten

Voeg een nieuwe motor toe

Sluiten

Het aantal producten dat overeenkomt met uw filter
/

Filter

Merken

Categorie

Bekijk alleen

  • Afgeprijsde producten

Rangschikken

Sorteer volgens:

24MX klantenservice

Klantenservice

  

E-mail: info@24mx.be

Volg uw bestelling hier - Houd er rekening mee dat de bezorgdienst 24 tot 48 uur nodig heeft om uw trackinginformatie te verwerken.

Telefoon: 09-298 22 00 (Ma – Vrij, 09:30 - 17:00u)

Beste klant, onze klantendienst is telefonisch niet beschikbaar tussen 08/11 en 13/11. Vanaf 14/11 zijn we terug bereikbaar. E-mails worden in minimale hoeveelheid  verwerkt. Onze excuses alvast voor het ongemak

 

FAQ

Veelgestelde vragen

Bestellen & betalen

 

1. Kan ik bij jullie langskomen om te passen / af te halen?

Wij zijn alleen een webwinkel. Helaas hebben wij geen mogelijkheid om klanten te ontvangen. Wij versturen onze bestellingen alleen met DHL/Bpost.

Wij begrijpen dat onze klanten uitrusting graag eerst passen. Heeft u vragen over maten dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantendienst.

Daarnaast heeft u de mogelijkheid om gratis om te ruilen naar een andere maat. 

 

2. Ik wil graag enkele producten bestellen maar mijn motormodel staat niet op jullie website aangegeven. Kunnen jullie me aan de juiste producten helpen?

 

Onze website is opgebouwd volgens het systeem ´fit my bike´. D.w.z. dat als u onder ´mijn motoren´uw motormodel ingeeft u erna kunt controleren welke motorspecifieke producten geschikt zijn voor juist uw motor.

Indien u uw specifieke motormodel niet onder 'mijn motoren' terugvindt, hebben we geen geschikte producten voor uw motor.

Het is helaas niet mogelijk om aan de hand van andere criteria zoals bv. maten geschikte producten voor uw motormodel te vinden.

We hebben enkel de informatie van onze leverancier ter beschikking, welke ook op de productpagina is terug te vinden.

De producten zijn steeds gericht om te passen op het originele motormodel. 

 

3. Het product dat ik graag wil, is uitverkocht. Kan ik deze bijbestellen?

Voor informatie over uitverkochte producten raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantendienst via 09-298 22 00 of info@24mx.be. Zij kunnen u informeren over levertijden en vervangende producten.

 

4. Hoe betaal ik?

24MX biedt verschillende betaalmogelijkheden om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Mister Cash

Vooruitbetaling via uw eigen bank. Mister Cash is het meest gebruikte betaalmiddel voor online betalingen in België. Alle klanten van de banken Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank, VDK Spaarbank en Record Bank kunnen online betalen met Mister Cash.

Creditcard

Het betalen via creditcard is mogelijk met een kaart van Visa, Eurocard, Mastercard en Maestro. Er worden geen extra kosten berekend voor creditcardbetalingen.

Paypal

Met Paypal betaalt u snel en veilig online. Met Paypal geniet u van uw financiële privacy online en wordt een kopersbescherming gegarandeerd. Er worden geen extra kosten berekend voor PayPal betalingen.

 

 

5. Ik heb een vraag over een factuur.

Voor vragen over een factuur kunt u contact met ons opnemen.

 

 

6. Wat zijn de verzendkosten?

We bieden gratis verzending bij bestellingen boven 100€.  Bij bestellingen onder 100€ worden 7.99€ verzendkosten aangerekend.

Uitzondering op deze tarieven zijn overmaatse producten zoals tenten, banden en andere grote en zware producten. Bij deze producten worden er steeds verzendkosten van 9,99€ aan uw bestelling toegevoegd

 

7. Ik probeer te bestellen maar het lukt me niet om de producten in het winkelmandje te plaatsen of om te betalen. Wat moet ik doen?

  • Onze website is zo opgemaakt dat u onder ´mijn motoren´uw specifiek motormodel kunt ingeven. Hierdoor kunt u nakijken welke motorspecifieke producten geschikt zijn juist voor uw motormodel. Nadat u dit hebt ingegeven, kan het zijn dat u op de productpagina uw motormodel nogmaals dient aan te vinken om na te kijken of het gekozen product geschikt is. Als dit niet wordt aangevinkt kan men niet verder in het proces en kan men het product niet in het winkelmandje plaatsen.
  • Als u in de kassa bent en het lukt niet om te betalen, kan dit te maken hebben met de cookiesinstellingen. Een eenvoudige manier om dit te omzeilen is om via een andere browser (safari, google chrome, firefox, enz...) of andere computer de bestelling te plaatsen.
  • Het kan zijn dat uw artikel momenteel uitverkocht is.  Dit artikl kan dan niet meer in het winkelmandje gelegd worden.  Een artikel dat u enige tijd geledden in het winkelmandje heeft gelegd en bij het betalen uitverkocht is, zorgt err ook voor dat het afronden van de bestelling onmogelijk wordt.

Indien u nog steeds problemen ondervindt met het bestellen, neemt u best even contact op met de klantendienst.

 

 

8. Hoe weet ik dat mijn bestelling is doorgekomen bij 24MX?

Zodra u uw bestelling geplaatst heeft, krijgt u via mail een bevestiging van uw bestelling met uw ordernummer. Deze mail wordt gezonden naar het e-mailadres dat u hebt opgegeven tijdens de bestelling.

U krijgt ook een mail en sms met trackinginformatie zodra we uw pakket verzenden.

U kunt met het ordernummer uw bestelling volgen via de link orderstatus (in bovenste balk naast klantenservice).

Indien u geen bevestigingsmail hebt ontvangen bij het plaatsen van de bestelling willen we u vragen om even contact op te nemen met de klantendienst.

Check voor de zekerheid eerst even of de mail niet bij uw spam is terechtgekomen.

 

 

9. Wat is mijn orderstatus?

Met behulp van uw ordernummer kunt u hier uw bestelling in de gaten houden.

Let op! De track&trace-link wordt pas actief 1-2 dagen nadat de bestelling is verzonden.

 

 

10. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wilt u uw bestelling annuleren kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Als uw bestelling al in het uitleverproces zit of verstuurd is, kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.

Als klant heeft u recht op 60 dagen zichttermijn na ontvangst van uw bestelling. Dit mits de producten en verpakkingen in onveranderde staat verkeren, dat wil zeggen ongebruikt en onbeschadigd.

U mag de producten niet gebruiken, maar natuurlijk wel voorzichtig bekijken. Klik hier voor informatie over het retourproces.

 

 

11. Ik heb een fout gemaakt in het leveradres, kan dit nog aangepast worden?

In het geval dat het pakket door de bezorger naar ons wordt teruggestuurd wegens onbekend/fout adres (zie tracking), kunt u contact opnemen met de klantendienst die dan een nieuwe verzending zal organiseren voor u. Hiervoor moeten we weel wachten tot het pakket is aangekomen in het magazijn, dit kan tot 7 werkdagen duren.

 

 

12. Wat houdt de laagste prijsgarantie in?

We controleren voortdurend de prijzen van onze concurrenten om ervoor te zorgen dat we u de beste prijs bieden voor onze producten. Mocht u toch een product goedkoper vinden elders, zullen we de prijs evenaren, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. De voorwaarden voor onze Laagste Prijs Garantie (LPG) zijn:

  1. LPG is geldig binnen 14 dagen na aankoop
  2. De LPG is gebaseerd op de oorspronkelijke concurrentprijs, niet inclusief kortingen/aanbiedingen
  3. Concurrenten moeten leveren naar het land van aankoop
  4. U moet een link sturen naar de site van de concurrent waarop het product staat en:
    • Het is op voorraad
    • Beschikbaar voor onmiddellijke levering
    • Zelfde Model/Grootte/Kleur etc.
  5. Van toepassing op alle Belgische online verkopers (Sites zoals eBay en Amazon niet inbegrepen)
  6. LPG is niet geldig voor 24MX/XLMoto-campagnes/Crazy Deals

 

 

Leverproces

 

13. Wat is de levertijd?

De levertijden worden op productniveau op de site weergegeven, alsook op de orderbevestiging.  Let op de levertijd is in werkdagen. Zaterdag, zondag en feestdagen worden niet meegeteld. 

Opgelet: bij gepersonaliseerde artikelen zoals print op kleding of stickersets geldt een langere levertijd dan voor het niet-gepersonsliseerd artikel.  Deze staan aagegeven op de pagina van de geperonaliseerde artikelen.

 

 

14. Waar is mijn bestelling? Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

We verzenden onze pakketjes met DHL/Bpost. Zodra de bestelling is opgestuurd, ontvangt u bericht via e-mail en sms. Als u geen e-mail hebt ontvangen, kan het zijn dat deze in uw SPAM-postvak is terecht gekomen of dat er een foutje is geslopen in het e-mailadres tijdens het bestellen.

In het laatste geval neemt u best even contact op met de klantendienst, die het e-mailadres in het systeem kan aanpassen.

Via onze website kunt u hier de status van uw order opvolgen met uw ordernummer.

Via www.track.bpost.be en uw track &trace-code kunt u uw bestelling volgen zodra deze actief is geworden.

Let op! De track&trace-link wordt pas actief 1-2 dagen nadat de bestelling is verzonden.

 

 

15. Wat gebeurt er als mijn bestelling vertraagd is?

Krijgen wij het bericht van ons magazijn of koerier dat uw bestelling vertraagd is, dan zullen wij u snel mogelijk proberen te informeren. Als klant heeft u altijd de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren als uw product vertraagd is.

Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat wij niet kunnen voldoen aan onze verplichtingen.

Wij voorbehouden ons het recht om vergoedingen aan de klant voor vertraagde bezorging af te wijzen.

 

 

16. De track&trace-link die ik heb ontvangen, werkt niet. Wat doe ik nu?

De track&trace-link wordt pas actief 1-2 dagen nadat de bestelling is verzonden.

Als deze echter na 5 werkdagen nog steeds geen informatie geeft kunt u even contact opnemen met de klantendienst.

 

 

17. Hoe ontvang ik mijn bestelling? / Hoe gebeurt de levering?

Uw bestelling wordt direct bij u thuisbezorgd door Bpost. U ontvangt een mail en sms met trackingnummer zodra uw bestelling gereed is voor verzending, hiermee kunt u de zending volgen.

Let op! De track&trace-link wordt pas actief 1-2 dagen nadat de bestelling is verzonden.

De bezorger van Bpost zal het pakket eenmaal aanbieden. Indien u niet thuis bent op het tijdstip van levering zal de bezorger een briefje in de bus achterlaten waarmee u het pakket op het dichtstbijzijnde postkantoor kunt ophalen. Het pakket blijft er 14 dagen ter beschikking.

 

 

 

18. Op de link van DHL staat vermeld dat mijn pakket is afgeleverd maar ik heb nog niets ontvangen. Wat nu?

We raden u aan om eerst het volgende te controleren:

  • Vraag even bij de buren of deze het pakketje voor u in ontvangst hebben genomen.
  • Controleer of het pakket in een carport/garage/onder tuinmeubels ligt.

 Mocht dit geen resultaat opleveren neem dan even contact op met de klantendienst. Er wordt dan een onderzoek opgestart bij onze koerier.

 

 

19. Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen, wat doe ik nu?

  • Bij een grotere bestelling (volume) kan het zijn dat uw bestelling is opgedeeld in 2 zendingen waarbij het kan gebeuren dat u de pakketten op verschillende tijdstippen/dagen ontvangt. U heeft dan als het goed is ook 2 track en trace-codes ontvangen in de bevestigingsmail.
  • Het kan ook zijn dat u producten heeft besteld die vanuit verschillende magazijnen komen. U zult dan uw bestelling verdeeld over meerdere pakketten op verschillende tijdstippen/dagen ontvangen. Onze bezorgingsdiensten zijn DHL en GLS.  
    Het kan dus zijn dat u bv. eerst producten ontvangt van GLS en op een andere dag de rest van de producten die door DHL-parcel worden geleverd of omgekeerd. 

 

 Indien geen van de hierboven vermelde scenario´s van toepassing is en u bepaalde producten in uw bestelling ontbreken gelieve zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling contact op te nemen met de klantendienst.

 

Retourneren

 

20. Wat zijn de retourkosten?

In het geval van een retourzending, brengen wij de klant retour vrachtkosten in rekening van 9.99€. Als u al verzendkosten heeft betaald bij het plaatsen van de bestelling worden deze met de retour vrachtkosten verrekend

 

21. Hoe ruil ik een product?

Bij 24MX heeft u 60 dagen zichttermijn.

Wilt u één of meerdere producten ruilen of retourneren dan maakt u gebruik van ons retourformulier - dat u bij de bestelling hebt ontvangen - en een DHL Easy Return-label - dat u via de website, hier kunt uitprinten.

Het DHL Easy Return-label, is een vooruitbetaald label zodat u het product kosteloos kunt terugsturen via uw lokale postkantoor.

Producten mogen niet gebruikt zijn en wij verzoeken u om het product in de originele verpakking terug te sturen.

U ontvangt een automatisch bericht zodra het product bij ons magazijn is aangekomen. Een retourproces duurt doorgaans 2 weken.

 

Product ruilen:

Zodra wij het product ontvangen hebben, zullen wij het andere product toesturen. 

U ontvangt een bevestigingsmail zodra de retour in het magazijn is ontvangen (een retourproces duurt doorgaans 2 weken). Vervolgens behandelen we u uw retour en zenden het nieuwe product uit.



Product retourneren en geld terug:

Na ontvangst van uw retour storten wij het geld terug via de betalingsmethode die u heeft gebruikt bij uw bestelling. U ontvangt een bevestigingsmail zodra de retour in het magazijn is ontvangen (een retourproces duurt doorgaans 2 weken). 

 

Opgelet!

  • Voor retourneren geldt een zichttermijn van 60 dagen als het product in nieuwstaat is en het in de originele verpakking wordt teruggezonden. 

  • Helaas kunnen wij geen tenten, elektrische producten zoals CDI modules, ontstekingen en speciaal bestelde artikelen zoals bedrukte kleding, gepersonaliseerde nummerplaatstickers en voedingssupplementen in retour nemen.

  • Wanneer u bij een postkantoor uw bestelling retour stuurt dient u altijd een bewijs van inlevering te ontvangen met een trackingnummer. Bewaar deze goed, zodat u later altijd kunt bewijzen dat u uw bestelling terug heeft gestuurd!

 

Voor verdere uitleg over het retourproces en om het DHL Easy Return-label uit te printen klikt u hier.

 

 

22. Wat moet ik doen bij een reclamatie over een beschadigd of verkeerd ontvangen product?

Zodra u het pakket ontvangt is het belangrijk dat u het onmiddellijk nakijkt.

24MX inspecteert elk pakket voordat het wordt verzonden maar als blijkt dat u toch een beschadigd – bv door transport - of verkeerd product heeft ontvangen neemt u best zo snel mogelijk contact op met de klantendienst.

Zodoende kan eventueel onnodig wachten vanwege de retourprocedure vermeden worden.

Kijk altijd na of u het juiste onderdeel hebt ontvangen voordat u een reserveonderdeel monteert. 24MX is niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat door verkeerde of verkeerd gemonteerde onderdelen.

Eventuele vergoeding voor verkeerde of verkeerd gemonteerde artikelen is begrensd tot de verkoopprijs van het product.

Om het proces te versnellen willen we u vragen om enkele foto´s door te mailen. 

  • Bij schade: detailfoto van de schade  + overzichtsfoto van het hele product.
  • Bij verkeerd product: foto van het product en label op de verpakking + van de bon die u bij de bestelling hebt ontvangen.

Mail deze foto´s samen met een korte omschrijving naar info@24mx.be. Gelieve hierbij ook uw ordernummer/factuurnummer te vermelden. De klantendienst zal u hier dan zo snel mogelijk bij helpen.

De procedure met de foto´s laat toe om uw klacht sneller te behandelen, vermits het retourproces van een product ongeveer 2 weken duurt.

 

 

23. Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Enn retourproces duurt doorgaans 2 weken. Zodra het retourpakket bij ons is binnengekomen ontvangt u hierover bericht en wordt er een ruil opgemaakt of het aankoopbedrag van de retour terugbetaald a.d.h.v. wat u op het retourformulier hebt aangegeven.