0
0
0
Winkelwagentje
0,00
0
Filter op producten die passen
Vind je motor hier
Menu

Ketting- en Tandwielset SNELL & RK 520MXZ4 Racing

Beschrijving

Een veelzijdige ketting en tandwielset waarvan u zelf de tandwielmaten kunt kiezen!

Met behulp van onze ketting- en tandwielgeleider kunt u eenvoudig de juiste onderdelen voor uw motorfiets vinden. Als u het origineel wilt, kunt u het bijbehorende tandwiel en de ketting uit de lijst kiezen.

Het tandwiel:
Alle SNELL tandwielen zijn lasergesneden, in tegenstelling tot sommige andere tandwielen die door ponsen zijn gemaakt. In de productie wordt geavanceerde technologie gebruikt om de perfecte snede te krijgen om de duurzaamheid van het tandwiel te vergroten. Als uw ketting goed wordt onderhouden, kunt u een levensduur van 3000+ mijl verwachten, afhankelijk van het oppervlak. Alle SNELL tandwielen hebben een zwart geanodiseerd "Electroplated" oppervlak dat een gladde afwerking geeft en ook de duurzaamheid van het tandwiel verhoogt.

De ketting:
De MXZ4 Racing-ketting is de sterkste RK-ketting voor MX en supermotards! De extreem lichte ketting is perfect voor degenen die op professioneel niveau rijden met een motor van 125-500cc. Het heeft naadloze rollen en schakels van een nieuwe innovatieve staallegering.

Een standaard ketting is over het algemeen lichter dan een O-ring of een X-ring ketting, en de MXZ4 Racing ketting is licht voor een standaard ketting! Het wordt ook met warmte behandeld door middel van RK "Heat Induction Transfer".

MXZ4 Racing is een van de sterkste professionele ketens op de markt in die prijsklasse en geeft je echt veel waardeketen!

Wordt geleverd met sluitschakel.


Ga als volgt te werk om het juiste tandwiel en de juiste ketting te kiezen:

Het veranderen van de maat van het voor- of achtertandwiel is een zeer eenvoudige en populaire manier om het karakter van uw motorfiets te veranderen.

1: Voor een betere versnelling - Wissel naar een kleiner voortandwiel en/of een groter achtertandwiel.

2: Om hogere topsnelheden te krijgen - Verander naar een groter tandwiel en/of een kleinere achteraandrijving.

Als u 1 tand aan de voorkant vervangt, merkt u ongeveer hetzelfde verschil door 3 tanden aan de achterkant te vervangen. Op de meeste motorfietsen merkt u een groot verschil door een tand op het voorste tandwiel te verwisselen en het wordt aanbevolen om te beginnen met kleine wijzigingen aan te brengen.
Om de juiste hoek van de ketting te behouden, moet u de veranderingen tussen het voortandwiel en het achtertandwiel eerlijk verdelen. Het is beter om 1 tand aan de voorzijde + 3 tanden aan het achtertandwiel te vervangen dan bijvoorbeeld 6 achtertanden.

Bij het wijzigen van de maat van het tandwiel moet u mogelijk ook de lengte van de ketting wijzigen.
Op bijna alle motorfietsen kunt u overschakelen op 1 tand minder/meer op het voor-/achtertandwiel en toch de oorspronkelijke lengte van de ketting behouden.

Als u meer dan 1 tand moet vervangen, moet u vaak de lengte van de ketting veranderen. Het volgende is een goede algemene regel om gebruik van te maken:
Als u overschakelt naar een tandwiel met nog 2 tanden, hebt u een langere ketting met 1 extra schakel nodig.

Houd er ook rekening mee dat alle kettinglengtes in sets van 2 omhoog gaan, dus het kan nodig zijn om de ketting te knippen.
In sommige gevallen hoeft u het niet te knippen en kunt u de asblokken op de wielas aanpassen.

Een schakel op de ketting komt overeen met een aanpassing van 8-10 mm op het asblok.
Als u een extra schakel op de ketting nodig hebt en de mogelijkheid hebt om 8-10 mm op het asblok aan te passen, kunt u een ketting kopen die 2 schakels langer is en voorkomen dat u de ketting moet snijden.